Boden

Lördag 19/5-12
 
På lördagen så red jag bara en klass vilket var LB. Var taggad till tusen då det var Mountainhorse cup vilket innebär stilhoppning<33 Hursomhelst så var Twickan super fin på framhoppningen både jag och hästen hade energi kvar osv. Men när vi kom in på banan så fightade vi oss över 1a&2a hindret sen så så blev det kasigt in i kombinationen pågrund av att det varit tjorvigt med dom så jag och ponny tvekade lite så.. det blev ett pet på a-hindret i den. Men vi tog oss igenom utan stopp! Mot 4an så red jag bra och vi kom bra på den, fortsatte rida på samma sätt mot 5an trots att hon hade korsgalopp så löste hon det super bra och vi fick ett super bra språng :) Mot 6an blev hon lite lång för att hon blir så jäklarns stark när jag får tryck i galoppen och då råkade jag lätta av lite i handen vilket jag INTE får göra framför hindrerna, detta misstag resulterade i ett till pet. Efter petet så skärpte jag till mig lite och vi fick ett bra språng på 7an men kom lite ur ridningen då det kom ett räcke super fort efter oxern vilket gav oss ett till pet :/
 
Men men, vi tog oss igenom kombinationen utan några stopp så det är ju det som var målet för mig då :) Efter klassen så bestämde jag mig för att jag ville räta till felen som jag gjorde så jag efter anmälde mig till LBn idag. 
 
Banskiss

 


Foto: Anna Lindqvist
 

Ni får resten imrn orkar inte göra nå mer vet hur jäklarns länge jag höll på med banskissen!! x)


Kommentarer
Mikaela

Jätte fin blogg!



Tipsar om min blogg som jag hoppas du vill kolla in och om du gillar den kanske du vill följa den! :)

2012-05-21 @ 20:20:49
URL: http://mikaelaliv.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0